M U S L I M A H ;
ABOUT ENTRY INFO TWITER FACEBOOK ASK.FM
Wahai Ukhti, aku cemburu padamu
Friday 5 July 2013 • 11:53 • 0 comments

Puisi yang membuatkan hati aku tersentuh dan mengingati seseorang yang telah membimbingku. Kak Nadhirah, seorang yang berpurdah dan pada dialah aku selalu bertanyakan soalan tentang islam. Kata-katanya membuatkan aku rasa tersentuh. Ahlanwasahlan, Ya Ukhti :)

Ukhti aku cemburu padamu.. 
Tika kau marah kau mampu memendamkannya 
Tika kau sedih kau mengadu kepadaNya
Sungguh aku bangga denganmu

Ukhti aku cemburu padamu..
Tika mereka bersama membuang waktu
Waktumu pula diisi dengan islam
Kau tak hiraukan ajakan mereka
Dirimu sibuk dengan cinta Allah dan Rasul

Ukhti aku cemburukanmu..
Tika mereka bertutur kasar kepadamu
Kau balas dengan penuh lembut dan sopan
Kau tetap sabar menjalin persahabatan

Ukhti aku cemburu kepadamu
Jilbabmu panjang menutupi tubuhmu
Pakaianmu mengukir senyumanmu
Walhal kau tahu mereka mentertawakanmu

Ukhti aku cemburu kepadamu
Tunduknya pandanganmu saat bersua lelaki
Bicaramu hanya pada yang perlu
Fitnah dunia sentiasa dielakkan olehmu

Ukhti aku cemburu kepadamu
Tika mereka sibuk melayan lelaki
Kau tegas tidak mempedulikannya
Kerna kau percaya akan jodohNya
Yang hadir tanpa melalaikanmu

Ukhti aku cemburu kepadamu..
Taatnya dirimu pada Allah
Peradabanmu sering terjaga setiap waktu
Cintanya Allah kepadamu
Darimulah aku pelajari semuanya

"Allah sayang kepada adik, sebab itu lah dia bagi adik peluang untuk berubah. Hidayah itu bila-bila masa sahaja Allah boleh bagi. Kalau Dia kata jadi maka jadilah. Tak semestinya kalau adik duduk di sekolah agama adik dapat hidayah. Di tempat maksiat pun boleh dapat hidayah. Allah sentiasa memaafkan hambaNya walaupun sebesar dunia dosanya. Jadi, jangan pernah berputus asa memohon ampun kepada Allah swt." - Kak Nadhirah


PASTFUTURE
MY WORDS;
HAI , i from pluto . My UFO was break down , My age 11200 years old, i have 12 mother . my birth date 12/12/2090 . i just want to say behave with me because i have 2 pair screw driver as my hand . bhaha..



GIVE ME YOUR WORDS;